Skrydis yra tarsi spektaklis, o oro uostas – savotiška rūbinė ir fojė. Kažkas bufete išgeria truputį brendžio ar šampano, 3 skambučiai ir pranešimai per garsiakalbį, kad įlaipinimas jau baiginėjasi, visi skuba, kiekvienas parodo bilietus ir užima savo vietas prieš spektaklį. Kaip ir teatre, jūsų prašo išjungti mobiliuosius telefonus ir spektaklis skrydis prasideda.

    Pagrindiniai veikėjai – stiuardai, stiuardesės ir pilotai – bando įtikti kritiškiems žiūrovams, o skrydyje, kaip ir teatre, visą laiką atsiranda neigiamas personažas – rėkiantis vaikas už jūsų nugaros arba prisigėręs keleivis, kuris reikalauja pilti jam daugiau stipriųjų gėrimų.

    Kaip ir bet kokioje geroje dramoje, išlieka intriga ar išgyvensime, o turbulencija ir kapitono įspėjimas per garsiakalbį, kad keleiviai prisisegtų saugos diržus, dar labiau paaštrina situaciją. Bet galų gale būna kulminacija, sėkmingas nusileidimas ir … aplodismentai.

    Plojimai lėktuve tapo tokia nuvalkiota tema pajuokoms internete, kad reikia arba sustoti kalbėti apie tai, arba eiti giliau. Einam giliau (Ties „einam giliau“, į galvą ateina pigūs „bajeriai“ apie seksą, bet nepasiduokime provokacijom ir kalbėkime apie esmę).

     

    Ką gi jaučia pilotai, kai girdi aplodismentus?


     

    Pilotas Ivan Poleščuk / „Grand Cru Airlines“

    Kiek valandų „atskridote“?
    500 valandų.

    Ar esate girdėjęs, kai nusileidus lėktuvui, žmonės ploja?
    Nesu girdėjęs. Nusileidimo metu pilotai, kadangi tai yra viena iš svarbiausių skrydžio fazių, būna labai užsiėmę.

    Kaip manot, kodėl jie ploja?
    Kodėl ploja, tai niekas nežino, galbūt dėl švelnaus nusileidimo, gal dėl baimės, o gal ploja dėkodami, kad atskridome be turbulencijos. Visko gali būti.

    Ar tiesa, kad nusileidimą iš tikrųjų įvykdo autopilotas?
    Ne, netiesa. Dažniausiai lėktuvą nuleidžiame rankiniu būdu, o autopilotą naudojame tik tada, jeigu yra būtina. Visko gali atsitikti ir pilotas turi būti pasiruošęs blogiausiam.

     

    Pilotė Rūta Pudževelytė / „Avion Express“

    Kiek valandų „atskridote“?
    Tiek, kad dar jas skaičiuoju.

    Ar esate girdėjusi, kai nusileidus lėktuvui, žmonės ploja?
    Tik tada, kai keliauju kaip keleivis.

    Ar pati esate plojusi lėktuve?
    Ne, aš ploju teatre, baletuose ir koncertuose.

    Ar tiesa, kad nusileidimą dažniausiai padaro autopilotas ir žmonės ploja robotui?
    Netiesa. Robotų lėktuve nesu sutikusi, yra daug kompiuterių. Daugumą tūpimų pilotai atlieka „rankomis“, o automatinio tūpimo metu mes ne spragėsius valgom, netgi intensyviau dirbam nei įprastai. Automatinis tūpimas apskritai reikalauja didelio susikaupimo ir puikaus komandinio darbo tarp įgulos narių (autopilotas yra vienas iš jų). Aš nieko prieš paploti autopilotui už visą pagalbą kasdieniniame darbe.

     

    Pilotas Donatas Latvėnas / „Small Planet Airlines“

    Kiek skrydžių (valandų) „atskridote“?
    >10000 val.

    Tolimiausias skrydis?
    Daug tokių buvo. Įdomesni būtų iš Paryžiaus į Antanarivą (Madagaskaras), Manila-Vilnius, taip pat iš JAV į Lietuvą.

    Ar esate girdėjęs, kai nusileidus lėktuvui, žmonės ploja?
    Skrisdamas kaip keleivis, esu matęs, o sėdint kabinoje, nelabai girdisi, nebent jau labai garsiai ploja.

    Ar pats esate plojęs lėktuve?
    Ne. Tik paploju antrajam pilotui, jei gražiai nutūpdo. Juokauju.

    ****

    Iš atsakymų galima suprasti, kad žmonės ploja labiau sau nei pilotams, nes pilotai jų paprasčiausiai negirdi.

    Bet einame dar giliau ir paklauskime žmonių, kurie girdi ir mato visus keleivius – stiuardesių ir stiuardų – ką mano jie apie plojimus nusileidus?

     

    Stiuardas Tautvydas Varnas/ „Ryanair“

    Kaip dažnai girdite, kad žmonės ploja nusileidus lėktuvui?
    Nusileidus lėktuvui plojimus tenka išgirsti labai dažnai. Ploja žmonės, kurie džiaugiasi, kad pagaliau prasidėjo jų atostogos, ploja žmonės, kurie nuoširdžiai bijo skrydžio (tiesiog taip išreikšdami palengvėjimą), dar kiti ploja, norėdami padėkoti pilotams už puikų nusileidimą ir pan. Tikiu, kad visais atvejais, plojimas po nusileidimo nėra bloga maniera, o tiesiog nuoširdi emocija.

    Ar stiuardesės/stiuardai irgi ploja?
    Orlaivio palydovai neploja.

     

    Stiuardas Ignas Čaikauskas/ „Ryanair“

    Kiek skrydžių (valandų) „atskridote“?
    Dirbu ne pilnus metus, tad ore praleidau apie 900 valandų.

    Kaip dažnai girdite, kad žmonės ploja nusileidus lėktuvui?
    Per savo skraidymo laikotarpį esu skraidęs tiek iš Anglijos, tiek iš Lietuvos oro uostų ir galiu pasakyti tai, kad, lėktuvui pakilus ir nusileidus iš Anglijos oro uosto, keleiviai beveik neploja, nebent tai yra skrydis į tokias šalis kaip Lenkija, Latvija ar Italija. Tos šalies keleiviai išreiškia padėka plodami rankomis. Skrendant iš Lietuvos oro uosto, visur ir visada atsiranda keleivių, kurie ploja nusileidus lėktuvui, ir nesvarbu kur jie skrenda – į Ispaniją, Maltą ar tą pačią Angliją.

     

    Stiuardesė Kristina Januševičiūtė/ „Ryanair“

    Kaip dažnai girdite, kad žmonės ploja nusileidus lėktuvui?
    Labai dažnai girdime plojimus lėktuvui nusileidus. Ploja įvairiausių tautybių žmonės, bet tai gali priklausyti nuo to, koks buvo skrydis ir nusileidimas. Ploja pirmą kartą skrendantys žmonės, skrendantys atostogauti arba tiesiog maloniai skrydyje laiką praleidę žmonės. Keleiviai beveik nemato pilotų, natūralu, kad tai yra vienas iš būdų išreikšti dėkingumą.

    Ar stiuardesės/stiuardai irgi ploja?
    Ne. Skrydžių palydovai, lėktuvui nusileidus, neploja.

     

    Mes paklausėme kiekvieno pašnekovo ar ploti ar neploti ir visi pasakė, kad nieko blogo tame, kad žmonės ploja, nėra, o kai kuriems net malonu ir faina. Tai gi, plokite lėktuve, plokite. Ir nesvarbu kas ir kaip internete juokauja.

     

    PasidalinkShare on Facebook